Dit verbreedt de inzet en moet ervoor zorgen dat fabrikanten aan de verplichte CO2-reductie doelstelling van 15 procent over de gemiddelde productie kunnen voldoen (die oploopt naar 45 procent in 2030) (slimme camper oplossingen). Door deze druk kunnen elektrische vrachtwagens (nu nog zo’n 3 keer zo duur als dieselvrachtwagens) naar verwachting in prijs dalen, maar ze blijven fors duurder dan diesel vrachtwagens
De instroom van elektrische vrachtwagens in Europa neemt dan verder toe (slimme camper oplossingen). Voor de langere afstanden en zwaar vervoer werken fabrikanten nu allemaal ook aan vrachtwagens met een waterstofverbrandingsmotor. Beursgenoteerde opdrachtgevers van vervoer moeten met de invoering van de Corporate Social Responsibility Directive (CSRD) in 2025 voor het eerst rapporteren over CO2-uitstoot van hun transport
Dit vraagt om aandacht, omdat lang niet alle transporteurs al zijn voorbereid en precies weten op welke manier opdrachtgevers de prestaties willen gaan meten en de data willen ontvangen. Opvallend is dat biodiesel (HVO-100) ondertussen bezig is met een sterke opmars in het internationale wegtransport, wat hier ook met de rapportageverplichtingen te maken kan hebben.
Met de terugval in transportvraag zijn investeringen ook vrij snel afgeschaald, terwijl eerdere bestellingen door lange levertijden net binnen waren. Vooral de standaard schuifzeiltrailers – die ook vaak in grotere aantallen worden aangeschaft–hebben daar last van. De vraag naar specialistisch materieel houdt beter stand. slimme camper oplossingen. In totaal zakt de totale trailerafzet naar verwachting in 2024 met meer dan een vijfde terug
Batterijaandrijving blijkt volgens de huidige inzichten vaak de meest kostenefficiënte en veelbelovende technologie te zijn om het kostenpeil van de huidige dieseltrucks te evenaren. De actieradius en het laadvermogen van accutrucks zijn al voldoende voor de meeste logistieke toepassingen, en deze trucks kunnen sneller in grote aantallen op de markt komen dan hun brandstofceltegenhangers.
Gezien de huidige kostenontwikkelingen voor belangrijke componenten, verwacht het instituut dat de kosten van batterijsystemen binnenkort onder de 200 euro/kWh zullen dalen en tegen het einde van 2040 tot 100 euro/kWh kunnen zakken. De kosten voor brandstofcelsystemen zullen naar verwachting eind 2030 aanzienlijk dalen tot ongeveer 150 euro/kW - slimme camper oplossingen. Ondanks de plannen van de regeringspartijen om te onderzoeken hoe de invoering van uitstootvrije zones kan worden uitgesteld, gaan de vier grote steden definitief gewoon door op de ingeslagen weg
Vijftien gemeenten willen per 1 januari een nul-uitstoot-zone invoeren. Al vanaf 2014 werken ze aan de voorbereiding van de zero-emissiezone die in 2025 moeten ingaan. In Amsterdam werd de geplande zone onlangs wel verkleind - slimme camper oplossingen. Aanvankelijk zou het hele gebied binnen de Ring A10 verboden terrein worden voor nieuwe bedrijfsbusjes en vrachtwagens die niet uitstootvrij zijn
Ondernemers, pakketbezorgers en koeriers hebben in de eerste maanden van dit jaar onder druk al aanzienlijk meer bestelwagens aangeschaft. Bij Simon Loos wordt een testexemplaar van de Mercedes-Benz eActros 600 ingezet. Simon Loos voert hiermee voor Daimler Truck AG de allerlaatste praktijktests uit, voordat dit nieuwe model begin 2025 in serieproductie gaat.
De e-truck zal vooral gaan rijden tussen de verschillende regionale en landelijke distributiecentra van Albert Heijn - slimme camper oplossingen. De ingebruikname van het testvoertuig van de eActros 600-trekker is Simon Loos’ nieuwste hoofdstuk in een lange rij van indrukwekkende ontwikkelingen op het gebied van elektrische mobiliteit. Inmiddels rijden er al meer dan 60 elektrische trucks rond voor de logistiek dienstverlener, overwegend van het merk Mercedes-Benz
In aanloop naar de serieproductie die begin volgend jaar begint, is het fijn om met zo’n innovatieve en vooruitstrevende speler op te kunnen trekken als Simon Loos. Het levert ons veel nuttige data op en zo helpt dit project ons om het eindproduct tot in de allerlaatste puntjes te kunnen optimaliseren voor de marktintroductie.
Wat dat betreft is deze samenwerking dus nú al veelbelovend. slimme camper oplossingen.” In Leeuwarden zou een groot laadstation komen voor elektrische auto’s en aangrenzend, op een grote parkeerplaats zouden er een koffieketen en restaurant komen. Alles was al geregeld het land was aangekocht, tekeningen gemaakt en de eigenaren konden wel een aansluiting krijgen bij netbeheerder Liander maar alleen geen stroom
Waar een elektrische auto in 2022 nog gemiddeld 61 cent per kilometer kostte, is dat nu 72 cent per kilometer (slimme camper oplossingen). Ter vergelijking, een benzineauto zit op 64,8 cent per kilometer. Uit een onderzoek van Gaspedaal.nl en AutoTrack onder 2.000 benzinerijders blijkt dat 96% van de benzinerijders de overstap naar elektrisch rijden niet zien zitten
Automotive Mediaventions meldt dat de gemiddelde zoekprijs van een elektrische auto op Gaspedaal en Autotrack nog nooit zo laag was. Omdat de hele auto-industrie de verplichte omslag naar elektrische auto’s is gaan maken hebben de slechte autoverkopen haar weerslag op de gehele autosector - slimme camper oplossingen. De belangrijkste sensorenleverancier Brose voorziet massaontslagen en kondigt zelf ook al 10% ontslagrondes aan en sluit een eigen faillissement ook niet uit
Directeur Schramm denk dat het omvallen van toeleveranciers in de automobielsector ook in Nederland onontkoombaar is. Ook taxibedrijven zijn niet blij met de kostbare omschakeling (slimme camper oplossingen). De autobranche denkt dat 2030 niet gaat lukken. Topbestuurders verwachten dat slechts 30 procent van alle nieuwe autoverkopen in Europa dan uit volledig elektrische auto’s zal bestaan
Uiteindelijk werd daarmee 34,2 miljoen euro opgehaald. Aan de aandelenemissie namen CEO Peter Bijvelds, VDVI, ING Corporate Investments Participaties en Teslin Participaties deel. Een order van januari werd in maart opnieuw in de publiciteit gebracht om de koers van het aandeel te doen stijgen. De koers ging alsnog met 7% onderuit toen het bedrijf 25 juni een omzetalarm af gaf.
De omzet over 2023 was ruim 102 miljoen euro. Ebusco kreeg verschillende boetes tot 5 miljoen euro omdat ze zich niet aan klantafspraken konden houden - slimme camper oplossingen. Vanwege aanhoudende onderdelentekorten in Europa laat de Deurnese busfabrikant Ebusco sinds eind 2023 een deel van de bussen assembleren in China. Een kapitaalsinjectie van ruim 60 miljoen euro door een onderhandse aandelenemissie (25 miljoen euro) en een converteerbare obligatie (37 miljoen euro) ging op aan ruim 50 miljoen euro voor voorraden om de leveringsproblemen het hoofd te bieden, twintig miljoen euro voor nieuwe machines, Een nieuwe fabriek in het Franse Rouen en een nieuw automatiseringssysteem
De ebitda eindigde op ruim 52 miljoen euro negatief - slimme camper oplossingen. Voor het lopende boekjaar wordt een omzet van minimaal 325 miljoen euro en een positief bedrijfsresultaat verwacht. Ebusco sloot het jaar af met een kaspositie van 28 miljoen euro. Vorig jaar was dat nog 95 miljoen euro. In 2024 zou de omzet, onder andere omdat veel verkopen in dit in plaats van vorig jaar worden afgerond, moeten verdrievoudigen tot meer dan 325 miljoen euro
De post uitgestelde belastingvorderingen die in 2022 ruim 16 miljoen euro bedroeg, werd eind vorig jaar helemaal naar nul afgewaardeerd vanwege Ebusco’s ‘historie van gerapporteerde verliezen. Ebusco ging in oktober 2021 naar de beurs op een koers 21 euro en daar is nu nog maar 3 euro van over. slimme camper oplossingen. Beleggers die inschreven op de emissiekoers van 21 euro, verloren tot nu toe bijna 85 procent van hun inleg
En dat is inclusief de aandelenuitgifte van 25 miljoen euro in december vorig jaar (5 miljoen aandelen tegen 5 euro per stuk). Bij de beursgang verwachtte Ebusco voor de middellange termijn op een productie van 3.000 bussen, wat 1,5 miljard euro aan verkopen moest opleveren. Iedere verkochte bus zou een operationele marge van minimaal 35 procent moeten opleveren.
Ebusco is door de aanhoudende productieproblemen nog dieper in de rode cijfers gekomen. Om problemen op te lossen heeft Ebusco binnen de top van het bedrijf veel veranderingen doorgevoerd (slimme camper oplossingen). Daarnaast zijn er mensen bij gekomen. Zo zijn Roald Dogge de raad van bestuur en Erland Morelissen aan het uitvoerend team toegevoegd om met hun ervaring in de busindustrie het operationele reilen en zeilen weer op orde te krijgen
Onder leiding van Peters wordt er dit jaar verder gewerkt aan het vereenvoudigen van het productieproces en toeleveringsketen. De reorganisatie moet leiden tot een hogere productie naar veertig tot vijftig bussen per maand tegen eind 2025. De bussen van Ebusco rijden onder andere rond in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Noorwegen, en dit jaar ook in Zweden en Spanje.
De busbouwer ging vergeefs op zoek naar bijkomende financiering om het schip te keren. 1600 medewerkers zouden daarbij hun baan verliezen. slimme camper oplossingen. Bedrijvendokter Guido Dumarey liet weten dat hij wel interesse had om Van Hool over te nemen, mits het eerst even failliet zou gaan. Hij haakte echter af, niet alleen de vervuilde gronden onder de productiesite in Lier maar ook zouden er de laatste dagen en weken nog tal van waardevolle activa – waaronder afgewerkte bussen en trailers – verdwenen zijn uit de fabriekshallen
Navigation
Latest Posts
Camper Verkopen Particulier
Camper Matras Op Maat België
Garmin Camper 1090